Sport Wioślarz

Wioślarz pomocny w budowaniu formy

Wiosna w pełni, zatem najwyższy czas zadbać o formę. Bywa ona bagatelizowana zimą, kiedy niskie temperatury i nieprzyjemna aura nie zachęcają do podejmowania treningu. Brak regularnej aktywności w połączeniu z podjadaniem w zimowe wieczory to najprostszy sposób na dorobienie się dodatkowych kilogramów. W pozbyciu się ich pomogą między innymi ćwiczenia na wioślarzu.

Ćwiczenia w domu lub na siłowni

Wioślarz należy do podstawowego wyposażenia siłowni i bez trudu znajdzie się go nawet w niewielkim centrum fitness. Na początku treningu warto skorzystać z takiego sprzętu, chociażby w celu upewniania się, że taka forma aktywności odpowiada oczekiwaniom konkretnego użytkownika. Potem można pomyśleć o zakupie własnego urządzenia. Należy pamiętać, że wioślarz zajmuje trochę miejsca. Mimo swojej mobilności wymaga zorganizowania przestrzeni do ćwiczeń oraz przechowywania sprzętu. Z tego względu większość trenujących chodzi na siłownię. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup własnego wioślarza, musi liczyć się z wydatkiem rzędu co najmniej kilkuset złotych.

Zalety ćwiczeń na wioślarzu

Bez znaczenia czy ćwiczy się w domu, a może na siłowni, warto utrzymać regularny trening. Pomoże wyszczuplić ciało, wzmocni organizm oraz poprawi samopoczucie. Do największych zalet podejmowania wysiłku na wioślarzu należą:

  • wzmocnienie mięśni całego ciała, ze szczególnym uwzględnieniem ramion,
  • brak obciążania stawów,
  • redukcja bólu pleców,
  • możliwość dopasowania natężenia i obciążenia do indywidualnych celów.

Wiosłowanie polecane jest osobom zmagającym się z bólem karku, barków i dolnych partii kręgosłupa. Wymierne korzyści przynosi odchudzającym się. Ludzie ze znaczną nadwagą nie powinni uprawiać sportów obciążających stawy, wioślarz jest dla nich bezpieczny. A podejmując wysiłek regularnie, dosyć szybko mogą zaobserwować pierwsze efekty ćwiczeń. Przy okazji stopniowo wzmacnia się wydolność organizmu, lepiej funkcjonują układy krążenia, odpornościowy i nerwowy.

Wioślarz to sprzęt, który warto włączyć do swojego treningowego planu. Nie trzeba ćwiczyć na nim długo, aby odczuć zalety wysiłku. Przydaje się jako oderwanie od pracy biurowej oraz sposób rozluźnienia mięśni u pracowników fizycznych. W sklepach sportowych dostępne są różne modele. Najlepiej stawiać na te z możliwością regulowania oporu. Przydaje się to na kolejnych etapach rozwoju mięśni. Pomaga też dopasować jego formę do założeń treningowych. Przykładowo w budowaniu ogólnej wytrzymałości wystarczy średnie obciążenie, ale chcąc wzmocnić mięśnie i gubić kilogramy, warto regularnie podnosić sobie poprzeczkę. Wysiłek staje się przy okazji ciekawszy.