Ławeczka treningowa Sport

Ławeczka treningowa – na jaką się zdecydować?

Ławeczka treningowa – pod tym terminem kryje się więcej niż mogłoby się wydawać. Jest ona kluczowym elementem wyposażenia każdej siłowni, studia fitness, a nawet domowego kącika treningowego. Z jej pomocą można skutecznie dostosować trening do swoich potrzeb i wzmocnić praktycznie każdy mięsień górnej części ciała. Z poniższego tekstu dowiesz się, jakie są typy ławeczek i co można osiągnąć przez zastosowania poszczególnych typów.

Ławeczki treningowe regulowane

Typowa ławeczka treningowa regulowana zaprojektowana jest w prosty sposób umożliwiając zróżnicowaną regulację pod dowolnym kątem. Z reguły można regulować je od kąta -10 stopni aż do kąta 90 stopni. Takie zróżnicowanie pozwoli na przetrenowanie nie tylko klatki piersiowej, ale także wykonanie ćwiczeń na ramiona i przy użyciu odpowiedniego sprzętu – pleców. Nie stosuje się ich raczej wraz z dużymi ciężarami i potężnymi gryfami. Przeznaczone są raczej do treningu z hantlami dla osób chcących wzmocnić trudniej dostępne partie mięśniowe. Większość modeli takich ławek jest łatwa w transporcie, dzięki wyposażeniu w postaci kółek i wygodnych uchwytów.

Ławka płaska

Kolejnym typem ławeczek treningowych jest ławka płaska. Ta mimo braku możliwości regulacji, ma mnóstwo innych zalet. Dzięki stabilności i zastosowaniu ciężkich materiałów, taka ławka jest trudna w poruszeniu i nada się świetnie do wykonywania ćwiczeń złożonych takich jak wyciskanie na ławce płaskiej z pełnoprawnym gryfem o długości co najmniej 120 cm. Można na niej także świetnie przećwiczyć ramiona, a w szczególności tricepsy. Ponieważ jest dostarczana z jednym płaskim blatem, oznacza to że nie ma żadnej przerwy pomiędzy siedziskiem, a resztą konstrukcji. Jest także przyjazna w transporcie i wykorzystuje się częściej uchwyty aniżeli kółka.

Ławka olimpijska

Ławka olimpijska do wyciskania często jest wybierana przez osoby i siłownie szukające rozwiązania wielofunkcyjnego. Takie rozwiązanie jest lepsze głównie ze względu na dostarczany i połączony z blatem, stalowy stojak z zębatkami. Zębatki umożliwiają stabilne odłożenie sztangi i utrzymanie jej w jednym miejscu. Dzięki temu nie musimy umieszczać ławki w osobnym stojaku np. do przysiadów, co pozwala użytkownikom na oszczędzenie czasu i zwiększenie bezpieczeństwa. Ich minusem może być stały kąt, którego nie można w żaden sposób regulować. Zatem aby wykonywać ćwiczenia w różnych wariantach, należy zaopatrzyć siłownię w kilka ławek. Taka ławka dostępna jest zazwyczaj w trzech wariantach: płaskim, incline (górny skos), decline (dolny skos). Zaletą jest możliwość uporządkowania talerzy na bolcach umieszczonych z tyłu ławki. Podobnie jak ławki płaskie, są to solidne konstrukcje, które nie wymagają częstej konserwacji.